DESAIN DAN PERUBAHAN BUDAYA MASYARAKAT
PDF

Keywords

Desain
Budaya
Sosial

How to Cite

Kurniawan, I. (2009). DESAIN DAN PERUBAHAN BUDAYA MASYARAKAT. VISUALITA Jurnal Online Desain Komunikasi Visual, 1(1), 30-34. https://doi.org/10.33375/vslt.v1i1.1090

Abstract

Desain adalah ilmu yang berhubungan erat dengan semua aspek kehidupan manusia. Dalam kegiatan sehari-hari, orang selalu berhubungan dengan objek desain. Desain juga telah memberikan nilai dan makna bagi kehidupan manusia yang dipandang sebagai solusi dari masalah. Namun, desain tidak selalu menjadi solusi akhir, bahkan tidak jarang menimbulkan masalah baru yang terkait dengan perilaku, perspektif, struktur nilai, dan budaya penggunanya. Desain berkontribusi untuk menyebarkan nilai-nilai global yang memiliki potensi benturan dengan budaya lokal, perubahan, atau bahkan menyingkirkannya. Artikel ini akan meninjau keberadaan desain di masyarakat, terkait dengan pengaruhnya dalam membentuk budaya.
https://doi.org/10.33375/vslt.v1i1.1090
PDF

References

Heskett, John. 2005. Design: a very short introduction. New York : Oxford University Press.

Grimaldi, Joe. 2003. Inside the minds: the art of advertising: CEOs from BBDO, Mullin advertising & more on generating creative campaigns & building successful brands. Boston: Aspatore Books.

Slade, Giles. 2007. Made to break: technology and obsolescence in america. Cambridge : Harvard University Press.

Karaiskos, D., Tzavellas, E., Balta, G., and aparrigopoulos, T. 2010. P02-232 – Social network addiction : a new clinical disorder? European Psychiatry [Online] 25, Available at: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0924933810708464 [diakses tanggal 4 maret 2011]

Authors who publish with this journal agree to the following terms:
a. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.

 b. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.